مسئولیت هاي حرفه اي و حقوقي مطابق استاندارد بازنگري، تدوين و ابلاغ شده است

مسئولیت هاي حرفه اي و حقوقي:

بر اساس چارت سازماني مرکز آموزشی درمانی بیمارستان مصطفی خمینی ( ره )

مسئول( کتابخانه با ابلاغ معاونت آموزشي و پژوهشي مجتمع، تعیین مي گردند، شرح وظايف کارکنان

)کتابداران) توسط مسئول کتابخانه ابلاغ و عملکرد ايشان ارزيابي مي گردد.

مسئول کتابخانه داده های آماری مربوط به کلیه خدمات، فرايندها و وقايع حرفه ای کتابخانه را بصورت دوره

ای به واحد آمار مجتمع گزارش، و فرمهای پايش کتابخانه را تکمیل و به کتابخانه مرکزی دانشگاه ارسال مي

نمايد.

مسئولیت ها و فعالیت های کاری مديريت کتابخانه (کتابدار مسئول(:

- نظارت: نظارت بر فعالیتهای کتابداران بخشهای کتابخانه جهت اطلاع از نیازهای هر بخش

- پیگیری: پیگیری و نظارت بر نحوه اجرای برنامه های تعیین شده تا حصول نتايج

- مکاتبات: انجام کلیه مکاتبات و اقدام در جهت پیگری آنها

- بازنگری دستورالعمل ها: تدوين، بازنگری و اصلاح دستورالعملهای کاری و اولويت بندی ها

- آموزش به همکار: برگزاری دوره های آموزشي (آموزش به همکار و ارباب رجوع(

- ايجاد انگیزه جهت افزايش توانمندی های شغلي و حرفه ای: تشويق همکاران به شرکت در سمینارها،

همايش ها و کارگاه های آموزشي حوزه کتابداری و اطلاع رساني

- برگزاری جلسه: برگزاری جلسات دوره ای با حضور کارکنان و سرپرست کتابخانه جهت هم انديشي

در پیشبرد اهداف و رفع مسائل جاری کتابخانه

- گزارش دهي: ارائه گزارش و آمارهای دوره ای از هر بخش به سرپرست کتابخانه

شرح وظايف کتابداران(کارکنان کتابخانه): با توجه به تعداد کارکنان، جامعه استفاده کننده، خدمات و قسمت

های مختلف کتابخانه هر يک از کتابداران، همه يا تعدادی از وظايف ذيل را عهده دار هستند.

شرح وظايف کتابدار:

- فهرستنويسي منابع: انجام صحیح فهرستنويسي توصیفي، تحلیلي و رده بندی منابع

- استفاده از ابزارهای سازماندهي: کاربرد صحیح ابزارهای سازماندهي (سر عنوان های موضوعي،

رده بنديها ، فهرستهای مستند، قواعد فهرستنويسي و...(

- ورود اطلاعات: ورود اطلاعات کتابها و سي دی های خريداری شده در نرم افزار کتابخانه

- آماده سازی منابع: الصاق برچسب عطف و بارکد کتب

- ثبت منابع: ثبت کتب چاپي، سي دی ها و کتب الکترونیک در دفاتر مربوطه

- انتخاب و سفارش: همکاری در نیاز سنجي، انتخاب، سفارش و خريد منابع چاپي و الکترونیکي

- امانت: انجام کلیه امور مربوط به امانت، تمديد و بازگشت منابع با استفاده از نرم افزار امانت

- پیگیری: تهیه لیست کتب و اعضای دارای ديرکرد، بصورت دوره ای و پیگیری جهت بازگرداندن

کتب

- تهیه آمار: تهیه گزارش و آمار استفاده از بخش امانت و ارائه آن به مديريت کتابخانه

- تسويه حساب: رسیدگي به تسويه حساب مراجعین

- ثبت نام اعضا: بررسي، تکمیل و تايید فرمهای ثبت نام اعضای جديد.

- تهیه آمار: تکمیل فرمهای آمار سه ماهه کتابخانه و تهیه آمار ماهیانه استفاده از منابع

- خدمت مرجع الکترونیکي: جستجوی و بازيابي و ارسال متن کامل مقالات درخواستي اعضای

کتابخانه از منابع و پايگاههای الکترونیکي

- آموزش استفاده کنندگان: آموزش چگونگي استفاده از امکانات و خدمات کتابخانه، اعم از امکانانت

فیزيکي و الکترونیکي از طريق آموزش های انفرادی و برگزاری دوره های آموزشي

-کنترل تردد: کنترل تردد افراد در سالنهای مطالعه

- تکمیل سامانه ها: جستجو و بارگزاری متن کامل مقالات اعضای هیئت علمي دانشگاه در سامانه

Eprint

- همکاری در تکمیل پروفايلهای علمي اعضای هیئت علمي: پیگیری، آموزش و راهنمايي اعضای

هیئت علمي مجتمع جهت تکمیل پروفايلهای علمي ايشان و ارسال آدرس اينترنتي پروفايلهای ايجاد شده

برای "واحد علم سنجي" دانشگاه جهت درج در "سامانه علم سنجي اعضای هیئت علمي دانشگاههای علوم

پزشکي کشور"

جستجو